|
|
<<Вернуться к оглавлению путеводителя
ЖИЗНЬ И БЫТ НАСЕЛЕНИЯ. ВСЕНАРОДНАЯ ПОМОЩЬ ФРОНТУ.
|
Тема "Жизнь и быт населения" раскрывает проблему
жертвенности населения тыла во имя Победы. Ее показ осуществляется с помощью
сочетания экспонатов, свидетельствующих о невероятно тяжелых условиях жизни населе-
ния и его глубоком патриотизме. Символом терпения народа является размещенная в
витрине икона Богоматери. Интерес представляет недавно рассекреченный документ из
архива Федеральной службы безопасности России "Данные военной цензуры о письмах
гражданского населения прифронтовых областей в действующую армию. Август 1942". В
компьютерной базе данных "Тыл. Все для фронта, все для Победы" представлены
материалы о жизни и работе на Победу заключенных ГУЛАГа. Последовательно
расположенные тематические экспозиционные комплексы в витрине "Детство, опаленное
войной" - "Дошкольники", "Школа", "Ремесленное училище", "Соловецкая школа юнг"
позволяют проследить судьбу детей военного
поколения.
|
|
LIFE AND DAILY LIVING ROUTINE OF POPULATION. NATIONAL HELP TO THE FRONT.
The theme "Life and
daily living routine of population" reveals us the problem of readiness to sacrifice of the non-
combatant population in the name of Victory. It is revealed by combination of exhibits
witnessing the unbearable hard living conditions of people and their deep patriotism. The Mother
of Lord icon placed in the showcase is the symbol pf people's Patience. The great interest is
presented by not so long ago declassified document from the archive of Federal Security Service
of Russia named "The military censor data about the letters, written by civilians, living in the
front-line areas and sent to the acting army. August, 1942". Also see the materials about life and
work of GULAG inmates for the Victory in computer database "The Hinterland. All for the
Front, all for the Victory". Subseguent theme exhibitions in the showcase "Childhood scorched
by war" _ "Preschoolers", "School", "Craftsman school", "The deck boy school of Solovetsk"
allows us to follow the fate of children of the war period generation.
|
| |